Dersin Adı | Çizim ve Reprezantasyon |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 111 | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders temel çizim tekniklerini tanıtır ve öğrencilerin gözlemleme ve temel çizim becerilerini geliştirmek üzere tasarlanmıştır. Serbest el teknik çizim metodu kullanılarak algısal ve kavramsal çizimler üzerinde durulur. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Üç boyutlu uzay ve nesne algısını yansıtan çizim ve renklendirme teknikleriyle hem düşsel hem de gerçek, serbest el reprezentasyon teknikleri konusunda bilgi verilir. Karışık sunum ve renklendirme teknikleri ile kavramsal ve sunuma yönelik çizim uygulamaları da gerçekleştirilir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Mimik ve Kontur Çizimi (Alıştırma 1) | Sunum ve sınıf alıştırması |
2 | Doluluk-Boşluk Kontur Çizimi, Yüzey Çizimi, Gölgeleme ve Doku (Alıştırma 2) | Sunum ve sınıf alıştırması |
3 | Malzeme, Gölgeleme ve Doku (Alıştırma 3) | Sunum ve sınıf alıştırması |
4 | ARA SINAV 1 | |
5 | Ortografik Çizim 1 (Alıştırma 4) | Sunum ve sınıf alıştırması |
6 | Section çizimlerinden türetilen Plan Oblik Çizim (Alıştırma 5) | Sunum ve sınıf alıştırması |
7 | Ortografik Çizim 2 (Alıştırma 6) | Sunum ve sınıf alıştırması |
8 | Paraline Çizim; İzometrik Çizim (30/30) 1 (Alıştırma 7) | Sunum ve sınıf alıştırması |
9 | Paraline Çizim; İzometrik Çizim (30/30) 2 (Alıştırma 8) | Sunum ve sınıf alıştırması |
10 | ARA SINAV 2 | - |
11 | Lineer Perspektif 1 - Tek Kaçışlı (Alıştırma 9) | Sunum ve sınıf alıştırması |
12 | Lineer Perspektif 2 - Çift Kaçışlı (Alıştırma 10) | Sunum ve sınıf alıştırması |
13 | Lineer Perspektif 3 (Alıştırma 11) | Sunum ve sınıf alıştırması |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | Sınıf alıştırması |
15 | - | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ching, F. D. K. Architectural Graphics. John Wiley & Sons: NY, 2003. ISBN-13: 978-0470399118, ISBN-10: 9780470399118 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - Ching, F. D. K. Design Drawing. John Wiley & Sons: NY, 1998, ISBN-13: 978-0470533697, ISBN-10: 0470533692 - Ching, F. D. K. Architectural Graphics. John Wiley & Sons: NY, 2003. ISBN-13: 978-0470399118, ISBN-10: 9780470399118 - Powell, D. Presentation Techniques: A Guide to Drawing and Presenting Ideas, MacDonald Illustrated, London, 2002, ISBN-10: 9780316912433, ISBN-13: 978-0316912433
- Betti, C. Sale, T. Drawing- A Contemporary Approach. Thomson Learning, 1997. ISBN: 0030703395. Box, Richard. Basic Drawing Techniques, Tunbridge Wells: Search Press, 2000. ISBN-10: 9781844488902, ISBN-13: 978-1844488902 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | - |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 24 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest